Ein Modellgestützter Prädikativer Ansatz zur Regelung von Ladedruck und AGR-Rate beim Nutzfahrzeug-Dieselmotor

  • A model based attempt to control boost pressure and EGR-rate for a heavy duty engine

Ruckert, J.; Richert, F.; Schloßer, A.; Abel, Dirk; Herrmann, O. E.; Pfeifer, A.; Pischinger, Stefan

Nichtred. Ms.-Dr.. - Düsseldorf : VDI-Verl. (2004)
Contribution to a book, Contribution to a conference proceedings

In: Steuerung und Regelung von Fahrzeugen und Motoren - AUTOREG 2004 : Tagung Wiesloch, 2. und 3. März 2004 / VDI/VDE Gesellschaft Mess- und Automatisierungstechnik. AUTOREG ; 2 (Wiesloch): 2004.03.02-03
Page(s)/Article-Nr.: 131-141

Institutions

  • Chair of Themordynamics of Mobile Energy Conversion [412310]
  • Chair and Institute of Automatic Control [416610]

Identifier